شنبه 1 اردیبهشت 1403

16 آبان 1397

حضور میلیونی زائران در اربعین پاسخ محکمی به تحریم‌ها بود

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: تحریم‌ها نمی‌تواند مانع اراده ملت ایران شو و حضور میلیونی زائران در اربعین پاسخ محکمی به تهدیدها و تحریم‌ها بود.


به گزارش الاربعین حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین در ادامه سفر خود به قم صبح امروز به دیدار آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه رفت.

آیت‌الله بوشهری خطاب به اعضای ستاد مرکزی اربعین گفت: کارتان بسیار سخت، مهم، اساسی و تأثیرگذار بود. مشکلاتی که در حوزه اربعین وجود داشت، نیاز به تدبیر دارد. هر سال باید براساس آسیب‌شناسی که صورت می‌گیرد برای سال آینده برنامه‌ریزی کنید و راه‌اندازی دبیرخانه دائمی ستاد مرکزی اربعین کار شایسته‌ای است که می‌توانید با ایجاد آن مشکلات را بکاهید

وی افزود: اربعین جریان مردمی و خودجوش است و در این شرایط اربعین یک هدیه الهی است که نصیب ملت‌ها شده است. همه ادیان و مذاهب در این کاروان عشق حضور پیدا می‌کنند که این حضور نشانه غرور است. دشمنان به دنبال اسلام هراسی هستند و می‌خواهند جلوی اراده مستحکم ملت ایران را بگیرند.

آیت‌الله بوشهری تصریح کرد: تحریم‌ها نمی‌تواند مانع اراده ملت ایران شود. حضور میلیونی زائران در اربعین پاسخ مستحکمی به تهدیدها و تحریم‌ها بود. کارهای فرهنگی بسیار خوبی در حوزه فرهنگی صورت گرفت که بنده از نزیدک در جریان آن بودم که جای تقدیر و تشکر دارد.