پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403

16 آبان 1397

اربعین و افزایش قدرت شیعیان سبب نگرانی دشمنان شده است

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: اربعین به لحاظ تأثیرگذاری، ایجاد وحدت میان ملت ایران و عراق و افزایش قدرت شیعیان، سبب نگرانی دشمنان شده است.


به گزارش الاربعین حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین در ادامه سفر خود به قم صبح امروز به دیدار حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید رفت.

ذوالفقاری در این دیدار از اعزام دو میلیون و ۴۰۰ هزار زائر ایرانی به عراق جهت شرکت در مراسم زیارت اربعین خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۴۲ هزار زائر از اتباع بودند که از مرزهای زمینی به عتبات اعزام شدند.

وی در خصوص آمار زائران جهت دریافت ارز در اربعین گفت: ۱۸۸ هزار نفر برای ارز ثبت‌نام کردند که بیشتر آن‌ها ارز را دریافت و آن دسته از زائرانی که تاکنون موفق به دریافت نشدند می‌توانند در ایران برای دریافت آن اقدام کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در این دیدار گفت: راهپیمایی اربعین و برکات زیادی دارد و سرمایه بزرگی است که به دست آوردیم بنابراین کاری کنیم که از آن بهره‌برداری درستی بشود. در اربعین برترین جمعیت، پذیرایی و محبت وجود دارد، نشان می‌دهد مسئله مهمی است و باید متناسب آن برنامه‌ریزی کرد که اگر مناسب نباشد نتیجه معکوس می‌دهد.

وی افزود: آسیب‌شناسی در حوزه اربعین مهم است تا این نعمت بزرگ بدون آسیب نصیب همگان شود و هرسال حضور مردم برای شرکت در مراسم اربعین روبه فزونی است بنابراین برنامه‌ریزی‌هایتان متناسب با جمعیت زائران باشد تا با مشکل خاصی روبه‌رو نشوید.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: اربعین به لحاظ تأثیرگذاری، ایجاد وحدت میان ملت ایران و عراق و افزایش قدرت شیعیان، سبب نگرانی دشمنان شده است به همین دلیل به دنبال سم‌پاشی هستند، نباید به دست دشمنان بهانه داد.

این مرجع تقلید برنامه‌ریزی در حوزه اطلاع‌رسانی اربعین را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: اطلاع‌رسانی اجتماع عظیم اربعین حسینی بسیار اهمیت دارد زیرا غرب این اجتماع عظیم را بایکوت خبری کرده است.