پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

15 آبان 1397

ورود زائران دهه آخرصفر به مشهد ازمرز 2 میلیون نفر گذشت

ورود زائران امام رئوف به مشهداز مرز 2 میلیون نفرگذشت ، این درحالی است که ۹۰ هزار نفراز اقشار مختلف مردم و خیران در سامانه های مختلف برای میزبانی و خدمت بی منت به زائران رضوی در روزهای پایانی ماه صفر اعلام آمادگی کردند.


به گزارش الاربعین از مشهد، استاندار خراسان رضوی آقای علی رضا رشیدیان افزود : مردم خطه خراسان رضوی به شکرانه توفیق مجاورت آستان نورباران رضوی ، خدمت به زائران امام هشتم را افتخار خود می دانند.

وی افزود : طی روزهای اخیر میزبانی از این زائران در طول مسیرها و ایستگاه های صلواتی بزرگ و کوچک شروع شده و بسیاری از اهالی روستاهای مسیر اعم از اهل سنت و شیعه در نهایت خلوص و تواضع به این زائران خدمت می دهند.

 رشیدیان ادامه داد : هر ساله شاهد افزایش حضور زائران و عزاداران از جای جای کشور و نیز از سایر کشورهای اطراف با  قومیت ها و مذاهب مختلف هستیم.

 این گزارش حاکی است تا ظهر دیروز  : بر اساس آمارها   حدود یک میلیون و 800 هزار زائر و مسافر اعم از پیاده و سواره به مشهد الرضا وارد شدند واین رقم بشدت درحال افزایش است   و برآوردها حضور حدود 5 میلیون زائر عزادار برای شرکت در مراسم عزای حضرت رسول (ع) و امام حسن است.

 برپایه گزارش دیگری مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائران و سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفرخراسان رضوی گفت: 68 هزار زائر پیاده در محورهای منتهی به مشهد الرضا (ع) در حرکت هستند.

این تعداد زائر پیاده در قالب کاروان های متعدد در محورهای منتهی به مشهد الرضا (ع) در حرکت هستند.

فروزان افزود: این جمعیت در قالب  470  کاروان دیروز در طول  5 مسیر منتهی به مشهد حرکت کرده اند و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده دیشب را در ایستگاه های بین راهی استقرار یافتند.

وی گفت: حدود  38 هزار نفر از این جمعیت در قالب  217  کاروان در محور شمال استان یعنی محور قوچان- چناران – مشهد در تردد هستند.

مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی افزود: تاکنون 10 هزار نفر از این زائران پیاده وارد مشهد شده اند.

فروزان افزود: جمعیت زائران پیاده در محورهای خراسان رضوی به شدت در حال افزایش است.