پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

07 آبان 1397

هشتمین روز برگزاری محافل قرآنی در مسیر پیاده‌روی اربعین توسط کاروان نور

با نزدیک شدن به اربعین شهادت سید و سالار شهیدان، حضرت امام حسین(ع)، محافل قرآنی در مسیر پیاده روی اربعین نیز پرشور تر از روزهای گذشه توسط اعضای کاروان نور در حال برگزاری است.


هشتمین روز برگزاری محافل قرآنی در مسیر پیاده‌روی اربعین توسط کاروان نور 

 به گزارش اتقان؛ با نزدیک شدن به اربعین شهادت سید و سالار شهیدان، حضرت امام حسین(ع)، محافل قرآنی در مسیر پیاده روی اربعین نیز پرشور تر از روزهای گذشه توسط اعضای کاروان نور در حال برگزاری است.

براین اساس، روز گذشته و در هشتمین روز حضور کاروان نور در عتبات عالیات، بیش از 20 محفل قرآنی در مسیر پیاده روی از نجف تا کربلا و نیز در کربلای معلی برگزار شد.

 

 

برپایی کرسی تلاوت اذان گاهی با حضور استاد احمدی وفا، در موکب علی بن موسی شاهچراغ(ع)، تلاوت اذانگاهی آقای مجید عنان پور در حسینیه اهل بیت(ع)، اجرای گروه تواشیح الوارثین البرز در موکب بزرگ فدائیان سیده زینب سلام علیها، تلاوت آقای ابراهیم ساکی در هتل الدور و اجرای گروه ثقلین یزد در موکب حشد الشعبی بخشی از فعالیت روز گذشته کاروان نور بود.

 

 

 

همچنین اجرای آقای علی شکفته در آغاز اجلاس بین المللی «هم اندیشی غریب قریب» در هتل علی الدر کربلا نیز از مهمترین برنامه های روز گذشته بود.

 

 

محفل انس دیگری نیز با تلاوت دلنشین استاد سعید رحمانی و اجرای پرشور گروه تواشیح ثقلین یزد در موکب خدام الحسین (ع)، روز گذشته  در میان خیل عظیم زائرین اباعبدالله الحسین (ع) برگزار شد.

 

 

در مهمترین برنامه روز گذشته، محفل انسی با عنوان «القرآن الحسین یجمعنا» با حضور قاریان ایرانی و عراقی به صورت مشترک، شامگاه یکشنبه در محل بعثه مقام معظم رهبری و محل استقرار کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در کربلای معلی واقع در هتل علی‌الدور برگزار شد.

 

 

در این محفل قرآن حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد و حجت‌الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین و شماری از زائران ایرانی و عراقی حضور داشتند.

 

 

در ابتدای این مراسم سید عادل الکربلائی از قاریان بین‌المللی عتبه حسینی و عباسی، سوره مزمل و ضحی را به صورت زیبا تلاوت کرد.

در ادامه سید صلاح الکربلائی از دیگر قاریان عتبه از کشور عراق و سید مصطفی حسینی و حمیدرضا احمدی وفا قاری و مؤذن حرم مطهر امام رضا (ع) از قاریان کشورمان آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کردند و از سوی زائران با استقبال روبه‌رو شد.همچنین در این مراسم گروه تواشیح الوارثین البرز اجرای برنامه داشتند.

 

این محفل قرآنی به صورت زنده از دو شبکه رادیویی اربعین و قرآن به صورت زنده پخش شد.

 گفتنی است، سفر کاروان نور اربعین حسینی و اجرای محافل قرآتی، تا روز چهارشنبه، 9  آبان ماه و یک روز پس از اربعین حسینی ادامه دارد.