سه شنبه 28 فروردین 1403

05 آبان 1397

تولید ۸۰ محصول جدید در عرصه اربعین

معاون آموزش و تولید محتوای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از تولید ۸۰ محصول جدید در عرصه اربعین خبر داد که ۶۰ نمونه از آنها در حوزه محصولات چند رسانه ای است.


حمید مروجی، معاون آموزش و تولید محتوای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در گفت و گو با خبرنگار ستاد فرهنگی اربعین عنوان کرد: طی امسال علاوه بر به روزرسانی محتوایی که پیش از این تولید شده بود، حدود ۸۰ محصول جدید با در نظر گرفتن تولیدات چند رسانه ای آماده شد که ۶۰ نمونه از آنها در حوزه محصولات چند رسانه ای است، مانند روزشمار اربعین که برای هر روز، یک نکته آموزشی و توجیهی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ کتاب در قالب فایل منتشر شده است ادامه داد: طی امسال محصول ویژه راهنمایی زائران ناشنوا را نیز تهیه کردیم که برای استفاده در اربعین آماده نشد. در این راستا لازم بود که به این بخش توجه شود. این اثر برای استفاده عموم ساده‌سازی و آماده چاپ شده به زبان اشاره نیز ضبط شده است. مروجی افزود: فایل تصویری و پوستر توجیهی نیز در این راستا تولید شده است. کتاب راهنمای جامع اربعین از ابتدای سفر، رعایت قوانین، بهداشت، مدیریت سفر، بازگشت به ایران و سفر کوتاه را در بر میگیرد.

وی گفت: در بخش آموزش نیز از سامانه مجازی استفاده شده است. تاکنون شبکه های اجتماعی، کانال های مجازی و ... را راه اندازی کرده بودیم و امسال بخش آموزش پورتال آن هم آماده شده است. اطلاعات در دو بخش بارگذاری شد که شامل مبلغان و زائران است و از نظر محتوایی آماده سازی شده، ولی در سایت بارگذاری نشد. در این راستا درصدد راه اندازی آموزش مجازی به صورت برخط هستیم.