جمعه 31 فروردین 1403

05 آبان 1397

همایش بانوان جا مانده از اربعین در اصفهان برگزار شد

حجه الاسلام والمسلمین مهدی گرجی در همایش بانوان جامانده از اربعین در گلستان شهدا اصفهان هدف اصلی پیاده روی اربعین را زنده نگه داشتن یاد ونهضت عاشورا دانست.


مسئول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان اصفهان در همایش بانوان جا مانده از زیارت اربعین که در گلستان شهدا اصفهان برگزار شد زیارت امام حسین (ع) را بسیار ارزشمند دانست و با اشاره به حدیثی از امام معصوم که توصیه به زیارت امام حسین (ع) دارد هدف اصلی از زیارت امام را آشنائی با فرهنگ ونهضت عاشورا در کنار رسیدن به حوایج دانست.

حجه الاسلام والمسلمین گرجی تلاش دشمنان در جهت ازبین بردن و تحریف قیام عاشورا را بی نتیجه خواند و گفت: مردم حتی با وجود ممنوع کردن زیارت با از دست دادن اعضا بدنشان نیز حتی دست از آن بر نداشتند. ایشان وارد نمودن آفت ها وآسیبها در عزاداری امام حسین (ع) را ترفند دیگر دشمنان خواند که آن هم با هوشیاری مردم به نتیجه ای نرسید.

ایشان آشنا شدن با قیام امام حسین (ع) را وظیفه همگی دانست و آشنائی با آرمانهای این امام را در کنار زیارت مهم خوانده و زیارت را موجب رشد و تحول انسانها دانست.حجه الاسلام والمسلمین گرجی با اشاره به فرازی از زیارت اربعین ، امام حسین را حجت خدا بر ما خوانده و گذشتن از جان خود و بهترین عزیزان در جهت حفظ وبقای دین توسط سید الشهدا را درسی بزرگ برای ما خواند.

مسئول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین اصفهان در پایان از اربعین بعنوان افزایش دهنده آگاهی و معرفت به بشریت یاد کرد