جمعه 31 فروردین 1403

05 آبان 1397

کاروان نور در یک قدمی حرم سید الشهدا (ع)

اعضای کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته، در ششمین روز از حضور خود در مسیر پیاده راه عاشقی نیز در محافل انس با قرآن و عترت حضور یافتند.


کاروان نور در یک قدمی حرم سید الشهدا (ع)

به گزارش سایت الاربعین؛ اعضای کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته، در ششمین روز از حضور خود در مسیر پیاده راه عاشقی نیز در محافل انس با قرآن و عترت حضور یافتند.

بر این اساس کرسی تلاوت با حضور آقای سید مصطفی حسینی، قاری بین المللی کشورمان در موکب حضرت احمد بن موسی، شاهچراغ (ع) برگزار شد.

در این موکب همچنین محفل انس با قرآن و عترت دیگری برگزارشد و طی آن آقای علی شکفته به تلات آیات روح بخش قرآن کریم پرداخته و گروه بین المللی مشکات خوزستان نیز قطعاتی از آقار خود را مدح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اجرا کردند.

 

دیگر کرسی تلاوت روز گذشته نیز با حضور قاریان برجسته بصره و زوار ایرانی و عراقی و نیز اجرای دو اثر از گروه مشکات خوزستان در موکب خیمه الثقافی حشد الشهعبی برگزار شد.

در ادامه نیز آقای مهدی علم در موکب شیعیان کرکوک به تلاوت پرداخته و نماز ظهر و عصر نیز با نوای اذان این قاری ارزنده کشورمان اقامه شد.

برپایی محفل انس با قرآن و عترت در موکب حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور قاریان عتبه عباسیه از جمله آقایان مهدی تاجور و مسلم عقیل و نیز اجرای گروه تواشیح مشکات خوزستان نیز از دیگر برنامه روز گذشته بود که با استقبال گرم زائرین مواجه شد.

برگزاری محفل قرآنی و پخش زنده از شبکه قرآن با حضور آقایان مسعود موحدی راد و حمیدرضا احمدی وفا و اجرای بی نظیر گروه الوارثین البرز در موکب حضرت فاطمه معصومه(س) واقع در عمود 1080 مسیر نیز از جمله مهم ترین برنامه های روز گذشته بود.

همچنین اجرای گروه مشکات در موکب خدام الحسین (ع)، اقامه نماز ظهردر موکب حضرت معصومه با نوای آقای موحدی راد، تلاوت اذانگاهی آقای علم خواه در موکب مسجد مقدس جمکران، اقامه نماز ظهر و عصر با نوای امیر بهادر رحمانی در موکب عاشقان حسین (شیعیان ترکیه) و نیز تلاوت آقای مجید عنان پور در صحن مطهر حضرت زهرا (س) حرم حضرت امیر (ع) و همچنین تلاوت پیش از اذان مغرب در حسینیه‌ام البنین (ع) توسط سیدجاسم موسوی، تلاوت حجت الاسلام و المسلمین محسن زهدی علیپور در موکب انصارالحسین واقع در مرز چذابه، تلاوت و اقامه نماز مغرب با حضور آقای احمدی وفا در موکب حضرت معصومه(س) و و نیز تلاوت این قاری برجسته در عمود ۱۱۲۰ از جمله دیگر برنامه‌های روز ششم حضور کاروان نور در مسیر پیاده راه عاشقی بود.

اجرای محفل قرآنی با تلاوت مسعود موحدی راد، اجرای گروه تواشیح الوارثین و سخنرانی آقای رائفی پور در موکب مسجد مقدس جمکران نیز از جمله مهمترین برنامه های ششمین روز حضور کاروان نور در عتبات عالیات بود.

یادآور می‌شود، برنامه تلاوت اذان گاهی همه روزه توسط استاد علیزاده از 10 لغایت 20 ماه صفر در موکب حضرت فاطمه معصومه (س) برقرار می‌باشد.

شایان ذکر است، بسیاری از محافل انس با قرآن و عترت برگزار شده در مسیر پیاده روی اربعین حسینی توسط تیم رسانه ای کاروان نور ضبط و از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود که زمان پخش آن‌ها نیز متعاقباً اعلام می‌گردد..