جمعه 10 فروردین 1403

26 مهر 1397

اجازه فعالیت به نحله های انحرافی در مسیر پیاده روی اربعین نخواهیم داد

متاسفانه طی ماههای گذشته شاهد احتکار خانگی در سطح کشور بودیم و این احتکار ناشی از جنگ روانی بوده و این هجمه ای به بازار وارد کرد و این جنگ روانی را رهبری هشدار داده بودند.


به گزارش دبیرخانه کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان زنجان،  حجت الاسلام مسعود صفی یاری ظهر سه شنبه در نشست فصلی نحله های انحرافی مبلغین مستقر، با بیان اینکه مسائل بسیار مهمی در این برهه زمانی داریم، افزود: در این میان باید به بحث نحله های انحرافی توجه شود و این بحث از طریق ابزارهای مختلف پیگیری شود.

وی با بیان اینکه در چند ماه و هفته گذشته مسائل مهمی در سطح کشور مطرح شده است، اظهار کرد: طی هفته های اخیر حجم گسترده فشار و عملیات روانی علیه ملت ایران و نظام و کشور وارد شده است و خودی ها هم تحت تاثیر جنگ روانی قرار گرفتند.

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان زنجان گفت: متاسفانه طی ماههای گذشته شاهد احتکار خانگی در سطح کشور بودیم و این احتکار ناشی از جنگ روانی بوده و این هجمه ای به بازار وارد کرد و این جنگ روانی را رهبری هشدار داده بودند.

صفی یاری در خصوص تدوین الگوی پایه‌ اسلامی ایرانی پیشرفت از سوی مقام معظم رهبری، گفت: امیدواریم این ابلاغ در خصوص الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت بایگانی نشودو این مهم حرف های زیادی را دارد.

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان زنجان ابراز کرد: رهبری برای ۵۰ سال کشور سند چشم انداز و برنامه برای ۱۴۰۴ دارند و این اتفاق خوبی است و هوشیاری و برد معنوی که ایشان دارند و دوست و دشمن اذعان دارند.

صفی یاری ابراز کرد: در این سند هزاران نخبه وکاربلد چندین سال کار کردندو دو سال هم فرصت اصلاح دارد.

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان زنجان با بیان اینکه مقام معظم رهبری اگر انتقادی در جریان جاری کشور هم دارند نهایت کلام شان امیدواری است، گفت:رهبری در تلخ ترین موارد هم هشدار می دهند ولی باز هم بحث امیدواری را دارند.

وی با بیان اینکه دشمن از سال گذشته گفته بود که کار نظام تمام است وچهلمین سال انقلاب را نخواهد دید،گفت: توکل به خدا ، اعتماد به وعده الهی و بی اعتمادی به مستکبرین اولین اصل مکتب فکری امام بود، گفت: رهبری براین مبنا جلو می روند.

صفی یاری به پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: دشمن با پروژه های مختلف وارد کار شده است و بحث امنیت هم برای اربعین وجود دارد، بنابراین باید ما مراقب راهزنی های فرهنگی و ایمانی و معرفتی باشیم چرا که کشور عربستان ۸۰ نفر خبره در حوز ه های مختلف را استخدام کرده تا اربعین امسال را مورد همجمه تبلیغاتی قرار دهند.

وی ابراز کرد: باید روشنگری و هدایت گری را شاخص مهم اربعین قرار بدهیم و مردم با شور می روند و با معرفت برگردند.

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان زنجان بر بحث فرهنگ سازی درست زیارت اربعین تاکید کرد و گفت: زیارت اربعین خود فضای فرهنگی دارد و باید به درستی مدیریت شود تا بتوانیم توشه لازم را ببریم.