سه شنبه 29 اسفند 1402

26 مهر 1397

گردهمایی مبلغان اربعین حسینی برگزار شد

گردهمایی آموزشی مبلغان اربعین با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین به نقل از  خبرگزاری رسا، در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی، گردهمایی مبلغان فعال در این عرصه با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی در شهر مقدس قم برگزا رشد.

گزارش رسا حاکی است در این مراسم که در مسجد مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، حضرت آیت الله مکارم شیرازی، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، حجت الاسلام روستا آزاد معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و حجت الاسلام استقامت مسؤول کمیته تبلیغ و نماز ستاد اربعین سخنرانی کردند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در سخنرانی خود اربعین را مانور وحدت مسلمانان و خاری در چشم دشمنان و بدخواهان اسلام و مکتب اهل بیت(ع) دانست.

وی همچنین نسبت به فعالیت فرقه ها و جریان های انحرافی در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی هشدار داد و خواستار مراقبت های لازم در این خصوص شد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی نیز فرصت اربعین را از فرصت های طلایی برای مکتب اهل بیت و مبلغان دانست تا بتوانند با بهره گیری درست از آن اهداف قیام عاشورا را تبیین کنند.

حجت الاسلام روستا آزاد معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز در سخنرانی خود سفر تبلیغی مبلغان اربعین را از مهم ترین و ارزشمندترین سفرهای تبلیغی آنان دانست.

وی با تاکید بر لزوم تبیین اهداف نهضت حسینی از سوی مبلغان، انقلاب اسلامی ایران را نشات گرفته از قیام اباعبدالله الحسین(ع) دانست.

سخنران دیگر این مراسم حجت الاسلام استقامت مسؤول کمیته تبلیغ و نماز ستاد اربعین بود که در سخنرانی خود از راهپیمایی اربعین به عنوان عاملی یاد کرد که نقشه ها و محاسبات دشمنان را بهم ریخته است.

گفتنی است، در ادامه این گردهمایی برنامه های توجیهی و آموزشی به منظور کارآمدتر شدن تبلیغ مبلغان برگزار شد.

لازم به ذکر است، صدها نفر از مبلغان برادر و خواهر حوزه های علمیه در ایام اربعین حسینی به منظور تبیین معارف اسلامی و انجام رسالت تبلیغی خود در مسیر راهپیمایی اربعین مستقر خواهند شد.